Ameliyatsız Varis Tedavisi

Varis oluşmuş damarın yeniden daraltılması tıbben mümkün değildir. Bu nedenle eskiden kalp damar cerrahları tarafından bu damarlar ameliyat ile bacak kasları arasından kopartılarak çıkartılıyordu. Ancak gelişen teknoloji sayesinde Amerikalı girişimsel radyoloji uzmanı Dr. Robert Min tarafından geliştirilen yöntemle ameliyatsız varis tedavisi mümkün hale gelmiştir.

Bu varis tedavisi yöntemi ile kast edilen;

Varis oluşmuş olan damarın bacak kasları arasından çıkarılması yerine damarın içine yerleştirilecek lazer fiberi ile yakılması ve çıkarılmadan orada bırakılması olarak tanımlanabilir. Lazerle varis tedavisi damarın içine gönderilen lazer enerjisi ile damarın iç yüzeyi yakılır. Yakılan yüzey dışarıdan giydirilen varis çorabının yardımıyla yapıştırılır. Böylece varisli damar yapışarak kapanır. Bu yöntemde damara yapılacak işlem esnasında çevre dokulara ve bağlı damarlara işlem yapılmadığı için dokularda ve damarlarda tahribat oluşmaz. Böylece tedavi süreci çok daha hızlı bir şekilde gerçekleşir. Çevre dokuların yanmaması için işlem sırasında tümesan anestezi uygulanır. Bu işlem damar çevresine sudan bir yatak oluşturulması işlemidir. Böylece damar yakılırken damarın çevresindeki kaslar yanmaz.

Ameliyatsız varis tedavisi için varisklinigi ne başvuran hastalar tedavisine yürüyerek gelir ve 1 saat sonra yürüyerek evine döner. Ertesi gün ise hiçbir şey olmamış gibi günlük hayatına devam edebilir. Daha önce varis ameliyatı geçiren hastaların 15 günden önce normal hayata dönmesi pek mümkün olamazdı. Bu imkan çok büyük bir rahatlıktır. Varis ameliyatına böylece son verilmiştir.

Ameliyatsız varis tedavisi sayesinde hem hastalar ağrı duymamakta hem günlük yaşamından ve işinden geri kalmamakta hem de tedavi sonrasında iş gücü kaybı yaşamamaktadır.

Ameliyatsız varis tedavi yöntemi çok konforludur. Tedavinin sonuçları da çok çabuk görülür.

Ameliyatsız varis tedavisi, girişimsel radyoloji uzmanları tarafından ultrason eşliğinde yapılır. Girişimsel Radyoloji Uzmanları Ameliyatsız varis tedavisini yapabilirler. Lazerle varis tedavisi denildiğinde ameliyatsız yapılan varis tedavisi  anlaşılmamalıdır. Cilt yüzeyinden epilasyon ile kıl yakmaya benzeyen kılcal damarlara cilt yüzeyinden kullanılan lazerle varis tedavisi ameliyatsız varis tedavi yöntemi değildir. Bu nedenle ameliyatsız varis tedavisi konusu için daha fazla bilgi için bize ulaşın.

Ameliyatsız Varis Tedavisi hakkında daha fazla bilgi ve randevu için bize ulaşın