Varis İlaçları

İlaçla varis tedavisi mümkün müdür?

Ne yazık ki, hayır.

Varis ilaçları ya da varis kremleri ile varislerin tedavisi mümkün değildir. Ancak varis ilaçları bazı durumlarda faydalı olabilir.

Varis ilaçları ne varisin oluşumunu engelleyebilir, ne ilerlemesini engelleyebilir ne de oluşan bir varisi iyileştirebilir. Varis ilacı kullanımının tek amacı vardır: Varise bağlı şikayetleri azaltmak. Şunu biliyoruz ki varis bazı insanlarda şikayet oluştururken bazılarında hiçbir yakınmaya yol açmaz.

Varis tedavisi ilaç kullanan çoktur. Ancak iyileşen yoktur.

Varisi olan insanların çoğu varis tedavisi için kullanılan ilaçları duymuş ve belki de kullanmışlardır. Varis ilaçları genellikle toplardamarı ya da damar duvarını güçlendirici ilaçlardır. Bunu yaparak ayak şişliğini ve buna bağlı yakınmaları engellemeye çalışır.

Ayak şişliği dışında, varise bağlı ağrı, yanma, ağırlık hissi ve kramp gibi yakınmaları da giderebilir. Bu nedenle şikayeti olan varis hastaları bu ilaçlardan fayda görebilir.

Ancak unutulmaması gereken birkaç kural vardır:

1. Varis ilaçları sadece varise ait yakınmaları (ağrı, kramp, şişlik, yanma hissi gibi) giderebilir.
  2. Varis ilacını kullanmayı bıraktığınız anda şikayetler tekrar ortaya çıkar.
  3. Varis ilaçları her hastada bu yakınmaları geçirmez. Yani kesin ve garantili ilaçlar değildir. Eğer ilacı kullanmaya başladıktan 15-20 gün sonra varise bağlı şikayetleriniz aynen devam ediyorsa, bu ilaçları kullanmanız gerekmez.
  4. Varis ilaçlarını kullanırken varisiniz geçmesini ya da azalmasını beklemeyin. Bu hem kılcal varis, hem orta hem de büyük varisler için geçerlidir.

Günümüzde tüm varis çeşitlerinin çok güvenli ve etkili ameliyatsız tedavi yöntemleri varken bunun yerine hayat boyu ilaç kullanımı önerilmez. Sadece tedavi kararı verme sürecinde yakınmalar fazlaysa bir süre için varis ilacı kullanmanız yararlı olacaktır.

Varis İlaçlarıSık Sorulan Sorular1
    Varis Nasıl Geçer?

Bu sorunun yanıtı çoğu zaman düşündüğünüz kadar kolay olmayabilir. Varis hastalığı özel bir ilaçla ya da bitkisel varis tedavisi yöntemleri ile geçmez. Varis hastalığı toplardamarların fiziksel olarak bozulması sonucu ortaya çıkan bir hastalık olduğu için kullanılacak bir ilaçla ya da bitkisel bir kür ile geçmez. Varis hastalığının iyileşmesi için varisli damarların kapatılmasından başka yol yoktur. Bacaklarımızdaki birden fazla toplardamardan biri olan varisli damarlar kapatıldığında sağlıklı damarlar görevlerini daha rahat yaparlar. Böylece varise bağlı şikayetler yavaş yavaş ortadan kalkar. Varis nasıl geçer sorunuza daha fazla cevaplar için lütfen bize ulaşınız.

• K
    Kazım Kurt17.07.2018

hocam merhaba, varis tedavisi için hangi varis ilacını tercih etmeliyim. bu konuda bana tavsiyede bulunur musunuz.

Kazım bey merhabalar. Varis sorunu ilaç ile tedavi edilemez. Bunu iki ayrı yöntemi vardır. Skleroterapi (Köpük Tedavis) yada Endovenöz Lazer Ablasyon (EVLA) . Skleroterapi (Köpük tedavisi) Genelde kılcal varislerde ve orta derece varislerde uygulanan bir tedavi yöntemidir. 1-2 senansa biter ama nadirde olsa 4-5 seans süren hastalarımızda oluyor. Bunun sebebi varislerin azlığına ya da çokluğuna bağlıdır. Endovenöz Lazer Ablasyon (EVLA) ; venöz yetmezlik,damar genişlemesi ve ameliyat olması gereken damarlarda uyguladığımız ikinci bir tedavi yöntemidir Tek senansta da biter.Ameliyatsız tedavimiz bu EVLA sayesinde hastalarımızın sağlığına hemen kavuşmasını ve yaşamına olumlu devam etmesinde en büyük etkendir. Kesi yok, dikiş yok ve anestezi almadan tedavilerinize yürüyerek gelip gideceğiniz bu tedavi yöntemlerimizde tekrarlama, herhangi bir sorun yaşamadan varislerinizden kurtulmanız mümkündür. Fiyat Bilgisi ve Randevu için bize (0312)224 13 14 numaralı telefonumuzdan ulaşabilirsiniz.