Varis Nedenleri

Varis Neden Olur

Varis genellikle genetik nedenlerle bu hastalığa yatkın olan kişilerde görülür. Ancak genetik yani ailevi yatkınlık tek varis nedeni değildir. Varis neden olur sorusunun bir diğer cevabı da hastanın yaşam tarzıdır. Bu yaşam tarzı kimi zaman kişinen kendisinden kaynaklanırken kimi zamanda kendisinden kaynaklanmayan zorunluluklardan kaynaklanabilir. Örneğin yapılan iş varise önemli bir etken olarak karışımıza çıkar

Varis Kimlerde Olur?

Varisin oluşmasını tetikleyen bir kaç etmen olduğunu yukarıda izah etmiştik. Bunların başında uzun süre ayakta durularak yapılan işler gelir. Örneğin öğretmenlik, garsonluk vb gibi meslekler varisin oluşmasını tetikleyebilir. Ayakta durmak ayak toplardamarlarına ekstra bir yük bindireceği için damarların çapının zamanla genişlemesine neden olabilir. Ayak varisi genel olarak genetik yatkınlığı olan kişilerde görülür.

Varis Nedir?

Varis bacaklardaki toplar damarın içinde bulunan kapakçıkların kanı yukarı taşımak yerine aşağı doğru kaçırmasından dolayısıyla bacaklarda kan toplanmasından ileri gelir. Bacaklardaki toplar damarların çalışmamaya başlaması ona bağlı damarlarında basınç karşısında bozulmasına neden olur. Dolayısıyla bu damarlara bağlı kılcal damarlarda da genişleme olur. Bu da kılcal varis olarak tanımlanan varis tipidir.

Varisin Nedenleri?

Varisin oluşmasına neden olan etmenlerden biri de aşırı sıcak gösterilebilir. Aşırı sıcak ortamlar bacak toplardamarlarında olağandan daha fazla genişlemeye neden olur. Bu da varis bulunan damarların daha da genişleyerek şikayetlerin artmasına neden olur. Bu nedenle varis hastası olan kişilerin veya varis hastalığına genetik olarak yatkın olan kişilerin deniz kenarında plajda sıcak kuma bacaklarını gömmesi şikayetlerin artmasına neden olacaktır. Sadece şikayetlerin artmasıyla kalmaz varisin artmasına da neden olacağından varis hastalarının bacaklarını sıcaktan uzak tutmaları gerekir.